Broderi, mindfulness og højskole

28. juni – 4. juli 2025

Kursusbeskrivelse

Broderi, mindfulness og højskole

Kom og vær en del af en inspirerende højskoleuge med broderi, mindfulness og yoga sammen med andre brodøser og instruktør Pelse Asboe.

Broderi bliver kaldt “den langsomme lykke”…
Om man altid finder lykken gennem broderi, er nu ikke givet, men det er helt sikkert, at broderi er et langsomt håndværk. Langsomheden og det repetitive har en næsten meditativ virkning – det er vanskeligt ikke at blive opslugt af sine sting og glemme tiden – at komme i flow.

Teknisk set vil vi holde os til meget enkle sting, så man ikke frustreres over en vanskelig teknik, men i stedet kan komme i gang med det samme og lade sin hånd give hjernen et ånderum. Vi starter med at lave broderede mini-mandalaer, og derefter kan I individuelt vælge, om I vil brodere frie sting eller sy talt syning (på et stykke stof, hvor man kan tælle trådene).

I løbet af ugen vil du også give krop og sind opmærksomhed gennem yoga og mindfulness, som bliver flettet ind i programmet.

Desuden tager vi på en heldagstur med et indhold, der lægger sig op ad ugens emne.

Ugen vil desuden bestå af morgensamlinger, samvær, sangaften og inspirerende foredrag.

Detaljeret program er under udarbejdelse. Offentliggøres primo januar 2025.
Der tages forbehold for ændringer i kursusbeskrivelsen.

Pelse Asbroe

Broderiinstruktør Pelse Asbroe

A: Standardpris:  Dobbeltværelse – delt bad og toilet på gangen 4.875 kr.
B: Dobbeltværelse – eget bad og toilet på gangen – tillæg 200 kr. pris i alt 5.075 kr.
C: Dobbeltværelse – eget bad og toilet på “værelset” – tillæg 500 kr. pris i alt: 5.375 kr.
D: Enkeltværelse – delt bad og toilet på gangen – tillæg 500 kr. pris i alt 5.375 kr.
E: Enkeltværelse – med eget bad og toilet på gangen – tillæg 700 kr. pris i alt 5.575 kr.
F: Enkeltværelse – med eget bad og toilet på “værelset” – tillæg 1.000 kr. pris i alt 5.875 kr.

G: Sørger selv for logi 3.125 kr.
H: Camperer på skolens matrikel i egen autocamper/campingvogn 3.700 kr.

Generel praktisk information