Ny forstander og skoleleder til Rønde Højskole og Efterskole

Det vil være provokerende at sige tillykke til dig, der ikke kom ind, men et bump på vejen er også en mulighed for at gøre noget andet. Livet er mere end en lineær plan, som er mejslet i sten. Et bump på vejen er mulighed for at gøre sig andre erfaringer, der kan bidrage med positiv betydning for et menneskes udvikling.
Et bump på vejen kan være lige det skub, du har brug for!

Hvordan træffer jeg et godt studievalg?

Hvordan sikrer man at det studie og den karriere man vælger passer godt til det liv man vil leve? Hvordan spiller livets tilfældigheder ind på gode valg? Det har forstander Birgit Fuglsbjerg gjort sig lidt tanker om her.
6 gode råd, hvis du fik afslag fra drømmestudiet!

Fik du afslag på drømmestudiet? Så får du her nogle gode råd og tips til en helt fantastisk plan B.
Sygeplejerske

Emilie skal være sygeplejerske: ”Mine patienter gør mig så glad.”

Emilie Westergaard Iversen var elev på Rønde Højskoles linjefag Medicin & Sygepleje. Drømmen er at arbejde med børn og unge som sygeplejerske – men det var ikke altid planen. Heldigvis må ens drømme gerne ændre sig.
Kristian Schlüter

Kristian kom ind på Journalisthøjskolen

Kristian Halkjær Schlüter var elev på Rønde Højskoles linjefag Journalistik, Medier & Kommunikation. Drømmen er at formidle sportens magi videre.
Journalist

Jeg skal lede andre journalister

Astrid Elisabeth Christensen var elev på Rønde Højskoles linjefag Journalistik, Medier & Kommunikation. Nu har hun søgt ind på Medieproduktion & Ledelse på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
højskole på ski i norge

Idrætshøjskole eller almen højskole?

Rønde Højskole er en almen højskole, hvor idræt kan fylde rigtig meget, hvis du har lyst. Du kan få helt op til 22 lektioners idræt om ugen.
højskoleelev på rejse

Sabbatår – rejs, lær og lev!

Få en uforglemmelig start på dit sabbatår ved at tage på Rønde Højskole. Her kan du vælge mellem seje linjefag og opleve verden på rejser arrangeret af højskolen. Du vil også få mulighed for at deltage i unikke aktiviteter og fester, samt udforske dine interesser på de studiefaglige linjer.