Vejledning på Rønde Højskole

Studie- og karrierevejledning

Er du i tvivl om dit uddannelsesvalg? Har du brug for hjælp til en kvote 2-ansøgning eller til at søge et job eller en praktikplads? Vil du gerne være bedre til at træffe valg i dit liv?

På Rønde Højskole har vi særligt fokus på at understøtte dine fremtidige muligheder og valg. Vi ser vejledning som din egen proces og giver dig ansvar for dit eget vejledningsforløb. Vi ønsker at danne en god ramme for, at du kan bruge dit højskoleophold til at blive afklaret omkring din videre vej.  Det gør vi blandt andet gennem vores studieforberedende fag og gennem vores forskellige vejledningstilbud. Vores vejledning består for eksempel af:

• Afklaring af studie- og karrierevalg
  • Hjælp til kvote 2 og optagelsesprøver
  • Eksistentiel livsvejledning
  • Indsigt i uddannelser og fagområder
  • Lær at træffe valg

Nogle af vores lærere er studie- og karrierevejledere, som kan hjælpe med general vejledning, mens alle lærerne på linjefag og valgfag kan hjælpe med mere fagspecifik vejledning.