Læs om tidligere elevers vej til drømmestudiet her:

Adventure

Eventyret ligger lige der…!

Vi finder legebarnet og nysgerrigheden frem og tager på ekspedition i den fantastiske natur, der ligger og venter på os lige uden for døren her på Djursland. Her er bakker og vige og skove og klinter – de ligger bare og venter på at blive udforsket af os!

Vi færdes og lærer at finde vej til fods, på cykel, i kajak og kano – og vi klatrer op i de høje træer for at få det store overblik. Vi tænder bål og mærker, hvad det gør ved os, vi laver snobrød og udfordrer os selv med den helt avancerede gourmetbålmad. Vi lærer, hvad vi kan spise fra naturens eget spisekammer – for her venter overraskende smagsoplevelser. Vi får sved på panden på mini-adventurerace og i selvbyggede svedhytter, og vi lærer at samarbejde i grupper og overkomme ting, vi ikke havde forestillet os, vi kunne. Vi vil i fællesskab blive klogere på den natur, vi alle sammen er en del af – vi vil både se på de sære og forunderlige skabninger, vi møder på vores vej i naturen, men også snakke om, hvordan det hele spiller sammen på den lille og den helt store skala.

Undervejs vil du blive udfordret på lige præcis dit niveau, så om målet er at få hovedet under vand eller bestige det højeste bøgetræ, vil du blive støttet hele vejen.

Undervisere

Christoffer Troelsgård, Ivrig friluftsmand med 30 års outdoor-erfaring. Aktiv adventureracer, garvet kajakroer og tidligere søspejder. Vild med at bruge naturen som legeplads, både når det skal gå stærkt og når den indbyder til forundring og fordybelse.

Sigrid Schøler Nielsen trives bedst i det fri. Uddannet biolog og vokser nok aldrig fra sin nysgerrighed på og undren over alt, der er levende. Er meget begejstret for at udforske den djurslandske natur, men har også engang set en isbjørn i øjnene i det nordøstlige Grønland.

Undervisere Adventure