Nyheder om 125 års jubilæum

• På Rønde Højskole får du hjælp, vejledning og konkret forberedelse, der hjælper dig med at klare dig godt til uniTEST.

• På Rønde Højskole får du hjælp, vejledning og konkret forberedelse, der hjælper dig med at komme ind på kvote 2

• Oplev en fantasktisk aktiv uge sammen med din teenager. Familiekurset på Rønde Højskole er for dig , der gerne vil have en aktiv uge med dine børn med unge fra 12 år og opefter. Familiekurset er aktiviteter, sjov og ballade med jævnaldrene samtidig med, at I får god tid sammen som familie. Prøv kræfter med blandt andet kano/kajak, snorkling, fiskeri, kreativitet, klatring på klatrevæg, mountainbike, bålmad, natløb, overnatning i shelter, fortælling, adventure-race, maddyst, slackline, turneringer og sæbekasserally.

Rønde Højskole og Efterskole finder melodien til fællessangsarrangement

Vindersangen

‘Det ligger og venter’

Det var to glade højskoleforstandere, der kunne overrække checken på kr. 3000,- til vinderen af vores sangskriverkonkurrence i forbindelse med vores 125 års jubilæum.  Vinderen blev sangen ‘Det ligger og venter’ skrevet af Peder Korsbæk Madsen og hertil var tilsat melodi af komponist Marianne Søgaard. I dagens anledning var der lavet en sang- og digtsamling, hvor vindersangen indgik sammen med de andre bud, der var kommet i forbindelse med konkurrencen. I løbet af aftenen blev der sunget mange nye og gamle favoritter fra højskolesangbogen.

Herunder kan du se udvalgte billeder fra arrangementet.

Se vindersangen herunder: