Kreativ skrivning

Hvem vil ikke gerne være forfatter? Skrive dybe og rystende dramaer, som kommende gymnasieelever skal bøvle med i flere generationer fremover? Blive interviewet i radio og TV, se dine bøger blive filmatiseret?
Eller måske bare blive lidt bedre til at arbejde med dine tekster, tænke kreativt, udvikle på dine ideer og få gang i tastaturet?

Kreativ skrivning er faget for dig, der ønsker at arbejde seriøst og realistisk med at forberede dit skriftlige udtryk, skrive sjove og mærkelige små noveller og short stories, sysle med sprog og finurlige ord og blive klogere på, hvad der sker fra tanke til skrift.

Vi øver os via små opgaver med at forbedre vores skriftsprog. Du vil blive guidet i, hvordan du får gode ideer til en historie, vi arbejder med processen fra at få den gode ide til det færdige skriftlige resultat, vi skal omkring redigeringsfasen på baggrund af den kritik, du har modtaget fra dine klassekammerater og meget mere, der er relevant for skrivning.

Men først og fremmest handler faget om glæden ved at skrive en historie. Blæse være med grammatik og stavefejl. Her handler det om den gode historie, og sådan en historie har vi alle inden i os. Den skal bare ud.