Ghana

Sydafrika

Rejser med frivilligt arbejde

Rejse med frivilligt arbejde

Fem måneders højskoleophold og tre måneders rejse

Det er vidunderligt at rejse. Masser af nye oplevelser, venskaber, kulturer og indtryk, som samler sig og bliver til erfaringer og minder, du bringer med dig i resten af livet. På en rejse med frivilligt arbejde, hvor du bruger dig selv og gør en forskel for andre, forstærkes oplevelsen markant.

Som elev på Rønde Højskole får du eksklusivt adgang til at rejse ud som frivillig for vores samarbejdspartnere i bl.a. Ghana, Sydafrika, Guatemala, og Tanzania. Rejserne foregår normalt i mindre grupper og rejserne varer normalt tre til seks måneder i forlængelse af højskoleopholdet.

Opholdet på Rønde Højskole varer ca. fem måneder, som går forud for rejsen. Undervisningen på højskolen giver dig både personlige og faglige færdigheder, der kvalificerer dig til at rejse ud og gøre en forskel i vores samarbejdspartneres virke.

Skal du søge optagelse via kvote 2 på en videregående uddannelse giver både højskoleopholdet og rejsen relevante oplevelser og erfaringer, der kan være med til at styrke din ansøgning og forbedre dine chancer for optagelse.

Rejser med frivilligt arbejde

TANZANIA

Vær med til at få dagligdagen til at fungere på et børnehjem for HIV ramte børn i Arusha.

GHANA

I Kpando kan du blive en del af sundheds-, skole- eller børne- og omsorgsprojekter.

GUATEMALA

Lær spansk på sprogskole og vælg mellem et hav af muligheder for frivilligt arbejde.

SYDAFRIKA

Styrk din erfaring som frivillig PR-medarbejder for en organisation med forskellige lokale projekter.

* Priserne eksempler på ophold af 3 måneders varighed inkl. flyrejse, kost og logi, visum samt evt gebyr til samarbejdspartner. Der tages forbehold for prisændringer. Kontakt Rønde Højskole for yderligere information vedr. priser.

Få fordel af vores eksklusive aftaler

Samarbejdspartnere der gør det ekstra godt

Når du rejser ud som frivillig med Rønde Højskole er det vigtigt for os at det bliver en god oplevelse. Derfor vælger vi vores samarbejdspartnere udfra principper om god etik, tryghed, relevant arbejde, kvalitet, rimelige priser samt muligheden for, at du kan udvikle dig personlig og faglig udvikling.

Målet med Rønde Højskoles rejser med frivilligt arbejde er, at give dig en uforglemmelig oplevelse, som både passer til dine færdigheder, dine kvalifikationer og dine ønsker. Samtidig er det målet at vores internationale samarbejdspartnere oplever at modtage dygtige, interesserede og motiverede volontører.

Relevant erfaring og en god kvote 2-ansøgning

Mange videregående uddannelser lægger vægt på bl. a. udlandsophold i deres vurdering af kvote 2-ansøgninger. At rejse på egen hånd og udføre et godt stykke arbejde undervejs på rejsen, er ikke blot en personlig oplevelse, der gør dig mere moden og selvstændig. Måden du rejser på og hvilken erfaringer du  har gjort dig sender også et signal til den, der skal vurdere din ansøgning. om hvad man kan forvente sig af dig som kommende studerende på den pågældende uddannelse.

Rejser du som frivillig ud til en af vores samarbejdspartnere har du på forhånd været i dialog med organisationen om hvilken type frivilligt arbejde du ønsker at udføre, så du kan tilpasse det dine ønsker og gøre det relevant ifht. videregående uddannelse. Og paletten af faglige udfordringer og muligheder er virkelig bred og stor.

Så uanset om du vil være jordemoder, journalist, pædagog, psykolog eller ingeniør, så har du mulighed for at finde frivilligt arbejde, der passer til dine interesser, dine evner og din kvote 2-ansøgning.