7. maj 2022 – Fejring af Rønde Højskole og Efterskoles 125 års jubilæum

I dag fejrede vi vores 125 års jubilæum med sang, foredrag, reception, god mad og en masse socialt samvær med gamle og nye ansigter.
Vindersangen

Rønde Højskole og Efterskole finder melodien til fællessangsarrangement

Det var to glade højskoleforstandere, der kunne overrække checken på kr. 3000,- til vinderen af vores sangskriverkonkurrence i forbindelse med vores 125 års jubilæum
Maja Eskelund Business & Economics

”Hvis du vil påvirke verden skal du forstå, hvordan økonomien fungerer.”

21-årige Maja har valgt Rønde Højskoles linjefag Business & Economics. Det skal bruges til at sætte retning i et studieliv, der skal rumme både økonomi og naturvidenskab.
Frederik-Vejgaard - højskoleelev

Frederik vil arbejde for Roskilde Festival: ”Mit talent er at få ting til at ske.”

23-årige Frederik har valgt Rønde Højskole på grund af linjefaget Business & Economics, hvor han får mulighed for at arbejde med rigtige virksomheder.
Sponsorater til 125 års jubilæum

Rønde Højskole og Efterskole opretter en jubilæumsfond

Vi har 125 års jubilæum i år og opretter en jubilæumsfond, som skal komme lokalsamfund og kommende generationer til gode. Læs hvordan du kan bidrage.
Rejser med frivilligt arbejde Rønde Højskole

Emma rejste ud i verden alene: ”Jeg er glad for, at jeg tog chancen!”

Emma rejste ud med valgfaget Rejser med frivilligt arbejde. Med en drøm om at blive jordemoder, var det nemt at vælge at være frivillig på et børnehjem og samtidig lave fødselsforberedelse i små landsbyer. På højskolen fik hun hjælp til at planlægge rejsen
Kvæler Løvens Hule den danske iværksætterånd

Kvæler Løvens Hule den danske iværksætterånd?

Alt i vores tid skal være bæredygtigt. De fleste vil gerne betale lidt ekstra for at få et produkt, der ikke skader vores klode unødigt. Vi er for længst ovre den tid i dansk politik, hvor højrefløjen ikke tog klimaforandringerne alvorligt. Alle er efterhånden enige om, at bæredygtighed er vejen frem, og vi får klimaskam, når vi gør noget, der forurener meget. I 2022 er de danske forbrugere meget klimabevidste, og vi efterspørger i høj grad bæredygtige produkter. Men der sker noget bekymrende på udbudssiden.
Sangskriverkonkurrence: skriv en sang om fællesskab, frihed og håb!

I anledning af Rønde Højskole og Efterskoles 125 års jubilæum vil vi gerne synge om fællesskab, frihed og håb. Derfor kan du nu deltage i vores sangskriverkonkurrence, vinde 3000 kroner og få sat musik til din tekst af komponist Marianne Søegaard.
Forstander Birgit Fuglsbjerg Rønde Højskole

Vil du have en eksperts vurdering? Så spørg en mand

Der har i de seneste årtier været store fremskridt i lige forhold til kvinders uddannelse både i forhold til niveau og udbredelsen af kvinder i de naturvidenskabelige studieområder. Men alligevel er tendensen der stadig: Mænd læser naturvidenskab, kvinder læser humaniora. Det sætter forstander Birgit Fuglsbjerg fokus på i dette indlæg.