”På højskolen er der mennesker, der tror på, at du godt kan.”

Stine Rode fik smag for forskerlivet, men manglede det sidste skub. Det fandt hun på Rønde Højskole.
Perfekthedskulturen på Rønde Højskole

Perfekthedskultur på Rønde Højskole

Perfekthedskulturen kan sætte unge på overarbejde i forhold til at vælge og agere rigtigt, og dertil kommer, at nogle unge ifølge rapporten arbejder meget målrettet på optimeringsprocesser i forhold til at blive mere perfekte. Det kan dreje sig om skolen, om kroppen, om mad og motion og mange andre områder.
Birgit Fuglsbjerg

Dur − dur ikke?

Forleden fik over 18.000 unge besked om, at de ikke kunne komme ind på den uddannelse, de drømte om at starte på. Katastrofe, tænker nogle, mens andre mere afdæmpet ærgrer sig over, at den fremtid, de havde forestillet sig, ikke ser ud til at blive til noget.
cindie madsen

Cindie: ”Jeg vidste, jeg var nødt til at gøre noget for at bestå optagelsesprøven”

Cindie Madsen studerer journalistik på Danmarks Medie-og Journalisthøjskole i Århus. På Rønde Højskolen oplevede hun, at der var tid til at arbejde med den enkelte elevs styrker og svagheder
Rejser med frivilligt arbejde

”Hvis jeg kan tage til Afrika alene, så kan jeg også det her.”

Philippa Gautier læser medicin på Københavns Universitet. Hun har været med Rønde Højskoles rejseprojekt i Arusha, Tanzania i 3 ½ måned for at arbejde på et børnehjem – og også lige et smut på Zanzibar. For hende har rejsen betydet selvtillid og en ny taknemmelighed.
Rejser med frivilligt arbejde - Emilie

”Højskolen inspirerede mig til at blive frivillig – det havde jeg aldrig selv fundet på.”

Emilie Fredsted Dahl læser til jordemoder på UC Syd i Esbjerg. Hun har været med Rønde Højskoles rejseprojekt i Antigua, Guatemala i fire måneder for at arbejde på en børneafdeling på et hospital. For hende har rejsen betydet indblik i en helt anden hospitalskultur – og en ganske særlig tatovering.

Vind 20.000 kr. til et højskoleophold

Vind 20.000 kr. til et højskoleopholdLige nu og frem til 6. maj har du chancen for at deltage i konkurrencen om et gavekort på 20.000 kr. til et højskoleophold. Her er hvad du skal gøre for at deltage i lodtrækningen:

Mathias vil arbejde med mennesker – og hvad der sker mellem dem

Mathias Raahauge på 25 år er elev på linjefaget Psykologisk & Pædagogik på Rønde Højskole og drømmer om at uddanne sig inden for ledelse, udvikling og relationer.