Musik

I band øver vi pop- og rock-numre. Du får personlige udfordringer alt efter din musikalske kunnen og mulighed for at prøve dine evner på forskellige instrumenter og sang. Det vigtigste mål for undervisningen er, at vi får det til at swinge sammen.  Det er ikke en forudsætning, at du kan spille et instrument på forhånd.

Guitar for begyndere er faget for dig, der gerne vil lære det grundlæggende om guitaren. Vi vil koncentrere os om at lære akkorder, så du i løbet af opholdet vil være i stand til at spille til sang. Faget kræver, at du øver, for at vi når målet. Du kan låne en guitar på højskolen.

Koret synger alt muligt, ikke mindst pop. Har du mærket de små hår i nakken rejse sig, når du synger? Prøv det i koret.  Det er ikke et krav, at du kan noder for at være med.

Rønde Højskole har et veludstyret musiklokale. Til brug i timerne såvel som i fritiden.