Korte Kurser på højskole

Hvad er korte kurser på Rønde Højskole?

Korte kurser er din mulighed for at opleve en unik sommerferie, hvor du kan fordybe dig en hel uge i et interesseområde. Du får mulighed for at dyrke din interesse i fællesskab med andre med samme interesser. For hvert kort kursus er der en kursusleder, der selv eller i samarbejde med kompetente instruktører, foredragsholdere og gæster gør deres bedste for at give dig en uforglemmelig oplevelse. Vi har korte kurser for alle uanset om du vil bruge dine kreative evner, din krop, dit sind eller bruge kvalitetstid med din familie.

På vores korte kurser kan du opleve:

Fantastisk natur omkring Rønde, der ligger på Djursland med Nationalpark Mols Bjerge lige i baghaven.
En hyggelig lille lokal by, der både har busterminal to minutter fra højskolen, handlemuligheder og meget mere.
En hyggelig højskoleatmosfære, som byder dig velkommen og lægger op til en masse fællesskab og fordybelse.
Et fastlagt program, så du bare skal møde op og nyde det.
God mad morgen, middag og aften med fokus på bæredygtighed og økologi

Faciliteter på korte kurser

Rønde Højskole er en moderne højskole med en masse faciliteter, som deltagerne på korte kurser kan nyde godt af. På skolen er der:

• To store idrætshaller med sportscafé og klatrevæg
  • Volleyballbane
  • Friluftsområde med bålplads og shelters
  • Udendørs crossfitområde
  • Hyggelig spisesal og stor tagterasse med bord- bænkesæt
  • Flere forskellige dagligstuer til fritidsaktiviteter og hygge
  • En stor foredragssal og en mindre kultursal til foredrag og koncerter
  • Kreative værksteder til keramik, billedkunst, glas og meget mere
  • Stort parkeringsområde på skolens areal