Nyheder om 125 års jubilæum

• Det vil være provokerende at sige tillykke til dig, der ikke kom ind, men et bump på vejen er også en mulighed for at gøre noget andet. Livet er mere end en lineær plan, som er mejslet i sten. Et bump på vejen er mulighed for at gøre sig andre erfaringer, der kan bidrage med positiv betydning for et menneskes udvikling.

• Hvordan sikrer man at det studie og den karriere man vælger passer godt til det liv man vil leve? Hvordan spiller livets tilfældigheder ind på gode valg? Det har forstander Birgit Fuglsbjerg gjort sig lidt tanker om her.

7. maj 2022 – Fejring af Rønde Højskole og Efterskoles 125 års jubilæum

1897-2022 – Rønde Højskole og Efterskole fejrer 125 års jubilæum!

Dagen, som vi længe har set frem til, er endelig kommet – i dag holder vi fest på højskolen. Jorden under vores fødder på højskolen har oplevet lidt af hvert, og hvor er det dejligt at kunne fejre jubilæum med følelsen af, at vi stadig har begge ben solidt plantet på jorden. Med en højskole og en efterskole i vækst, der stræber efter at udvikle sig i takt med samfundet og ungdommen, er det ingen sag at fylde år. Dagen blev fejret med reception, hvor huset blev fyldt med samarbejdspartnere, tidligere elever, medarbejdere og folk fra vores lokalområde. Vi har sunget vores nye jubilæumssang og klassikere fra højskolesangbogen, haft besøg af Svend Brinkmann med foredraget “Hvad er et menneske?”, hørt taler, vist rundt, spist lækker mad og afsløret det nye jubilæumsskrift, hvor vores 125 års historie bliver fortalt.

Dagen rundes af med en fest for alle medarbejdere, der hver og en har arbejdet benhårdt for den fremgang vi oplever i dag. Sikke en god lørdag!

Herunder kan du se udvalgte billeder fra arrangementet.